Met HairWorks 1.1 zien haren er realistischer uit dan ooit - Apparata

Met HairWorks 1.1 zien haren er realistischer uit dan ooit

Goed nieuws voor Princess Peach.

Computeranimaties worden ieder jaar realistischer, want uiteraard fantastisch nieuws is voor de gamewereld. Echter, op het gebied van haar valt soms nog wel het één en ander aan te merken. Vooral omdat het nergens op lijkt. Een haarbos nabootsen is immers extreem moeilijk.

Hardwaregigant Nvidia laat met deze video zien hoe realistisch het kan worden met hun Hairworks 1.1 engine. In deze bos zouden zo’n 500.000 haartjes live worden gerenderd, waardoor het geheel realistischer overkomt dan bij de concurrentie. Nvidia zegt daarover:

“Door de vernieuwde interface kunnen de artiesten makkelijker veranderingen doorvoeren, en meerder aspecten tegelijkertijd renderen, zoals het golven, dansen of stuiteren van het haar.”

Wanneer er andere grafische effecten aan een game worden toegevoegd zal de grafische kwaliteit ongetwijfeld afnemen, maar dat neemt niet weg dat de toekomst voor extreem realistische personages er goed uitziet.

[gv data=”hVQax6olpUQ”][/gv]

Tags

Tags:

Franke Koornneef

Franke Koornneef

Boyd heeft 13 jaar ervaring als schrijver. Hij is sinds 2013 werkzaam bij Apparata, waar hij artikelen schrijft over software, gadgets, gaming, technologie en auto's. Boyd blijft op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen over deze onderwerpen en deelt zijn kennis en expertise graag met de lezer. In zijn vrije tijd is hij een actieve sporter die houdt van tennissen en padel spelen.

Alle artikelen door Franke Koornneef
Populaire artikelen
Populaire categorieën