Met Pokémon Go vang je monsters in je eigen straat

Het is alweer een dikke vijftien jaar geleden dat Nederland -en dan natuurlijk voornamelijk de kids- volledig in de ban raakten van Pokémon, een hype die voor veel ouders zo goed als onbegrijpelijk moet zijn geweest. Een nieuwe game maakt het nu mogelijk de pocketmonsters te vangen in je eigen leefomgeving via Augmented Reality.

Pokémon Go is een game voor de smartphone die gebruik maakt van een bijbehorende wearable en Augmented Reality. Het is een samenwerking tussen Niantic Labs, een Google-project verantwoordelijk voor de AR-game Ingress, en de Pokémon Company, verantwoordelijk voor hyperactief geschreeuw over schattige monstertjes en een tsunami aan huil- en zeurbuien rond de feestdagen.

De wearable is een Bluetooth-apparaatje, geproduceerd door Nintendo. Je koppelt hem aan een Android- of iOS-device en de wearable flitst en vibreert als er iets gebeurt in de omgeving:

Het is de bedoeling dat je Pokémon gaat vangen bij jou in de buurt, die je vervolgens onderling kunt ruilen. Om Pokémaster te worden is het uiteraard verplicht ze allemaal te vangen. Ook kun je deelnemen aan grootschalige multiplayer-battles. De game is voorzien van 3D-graphics. Wanneer hij uitkomt is op het moment van schrijven onbekend, maar reken op 2016.

Bekijk de demo:

[gv data=”2sj2iQyBTQs”][/gv]

En hier een alternatieve kijk op het fenomeen Pokémon:

[gv data=”XeoB1voCit4″][/gv]

Tags

Tags:

Franke Koornneef

Franke Koornneef

Boyd heeft 13 jaar ervaring als schrijver. Hij is sinds 2013 werkzaam bij Apparata, waar hij artikelen schrijft over software, gadgets, gaming, technologie en auto's. Boyd blijft op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen over deze onderwerpen en deelt zijn kennis en expertise graag met de lezer. In zijn vrije tijd is hij een actieve sporter die houdt van tennissen en padel spelen.

Alle artikelen door Franke Koornneef
Populaire artikelen
Populaire categorieën