Microsoft maakt weg vrij voor extra GPU in Xbox One - Apparata

Microsoft maakt weg vrij voor extra GPU in Xbox One

Doordat Microsoft meer bandbreedte beschikbaar maakt in de GPU van de XBox One dev kits zouden wij straks mooiere spellen kunnen spelen.

De GPU is namelijk verantwoordelijk voor het grafische aspect van een spel. Hoe deze extra bandbreedte zich straks vertaalt naar games is niet duidelijk. De developers staan namelijk vrij om te kiezen waar ze de extra GPU kracht voor gaan gebruiken.

De verwachting is wel dat er meer games komen die in 60fps en op 1080p gespeeld gaan kunnen worden. Microsoft heeft dan ook een nieuwe SDK (software development kit) ontwikkeld waarmee de ontwikkelaars aan de slag kunnen. De extra GPU was gereserveerd voor de Kinect, maar is nu dus door Microsoft vrij gegeven om te kunnen gebruiken in games.

Wat dat betekent voor de toekomst van de Kinect is niet duidelijk. Wel werd al eerder bekend dat de Xbox One ook zonder Kinect leverbaar zal zijn in de toekomst. De nieuwe XBox One dev kits en SDK zullen deze maand beschikbaar komen. Ik verwacht dan ook dat wij als gamers hier veel later pas profijt van zullen hebben.

Tags

Tags:

Bram

Bram

Bram werkt al 11 jaar als tekstschrijver bij Apparata. Hij specialiseert zich in het schrijven over gadgets, gaming, technologie en beleggen. Zijn kennis en ervaring zorgen voor diepgaande en boeiende artikelen. Bram heeft een passie voor reizen en geniet er ook van om lekker uit eten te gaan in zijn vrije tijd.

Alle artikelen door Bram
Populaire artikelen
Populaire categorieën