Modern Warfare-maker probeert zich uit haat te praten - Apparata

Modern Warfare-maker probeert zich uit haat te praten

De ontwikkelaar reageert op de kritiek die ze te voortduren krijgen.

In aanloop naar de release van Modern Warfare wordt er zowel compleet geënthousiasmeerd over de game gesproken, als ook met reserveringen en twijfels. Lees je regelmatig een CoD-artikel op Apparata, dan is de kans groot dat het artikel met een kritische noot door mij is geschreven. Modern Warfare-maker Infinity Ward probeert mij en de sceptische gamer nu eindelijk te overtuigen en gerust te stellen, maar is dat gelukt?

Modern Warfare (2007) was een van de meest revolutionaire shooters van het millennium en de reboot is goed op weg om in elk geval kwa spelersaantallen zijn spirituele voorganger te verslaan. Toch horen we ook geluiden over wat mindere praktijken, waaronder de inclusie van een ondertussen gehate game modus en het introduceren van loot boxes.

[gv data=”0m8wwlo_G_8″][/gv]

Dat laatste baart veel fans zorgen want er is praktisch niets wat een geweldige game sneller kan verpesten dan een hebberige maker/uitgever die met microtransacties de ziel van de game en de portemonnee van de gamer leegzuigt. En dus is er naar aanloop van de release later deze maand ontzettend veel zorgen geuit over eventuele microtransacties en loot boxes.

Nu doorbreekt ontwikkelaar Infinity Ward eindelijk de stilte rondom de zorgen van de fans. In een Reddit-post zegt ontwikkelaar Artpeasant het volgende: “Zucht. Er blijft misinformatie en foutieve informatie gedeeld worden rondom Modern Warfare. Wat ik nu kan zeggen is dat we zeker weten NIET aan welk soort supply drops of loot box systeem werken. Tevens is alle functionele content beschikbaar via GAMEPLAY. Stay tuned, we maken deze week informatie bekend.”

Ik heb de vertaling zo zorgvuldig mogelijk uitgevoerd en aan de bewoording valt nog wat aan te merken. De ontwikkelaar beroept zich op misinformatie en fake news, wat heel goed waar zou kunnen zijn. De meeste informatie is uitgekomen door middel van lekken en geruchten. Ook verklaart hij sowieso niet aan supply drops of loot boxes te werken; alles is via gameplay te verkrijgen. Klinkt goed, toch?

Nu zijn we misschien veel te kritisch, maar laten we vooral een filosofie van ‘eerst zien, dan geloven’ toepassen. Het gelinkte artikel over loot boxes bevat bijvoorbeeld een screenshot van, jawel, een loot box-feature. Waarom die in de beta zat is dus al een tegenstrijdig raadsel.

Ook kreeg de vorige Call of Duty pas een jaar na de originele release loot boxes en een belachelijk pay-to-win-systeem. Okay, Infinity Ward werkt NU niet aan loot boxes, maar een beetje codeur heeft zo’n systeem binnen een middagje geïmplementeerd. Waarom garanderen ze niet gewoon dat er in de toekomst ook geen loot boxes worden geïntroduceerd?

Tot slot – en dit is een belangrijke – is Infinity Ward al een maand stil. Sinds er gesproken wordt over loot boxes in CoD heeft de maker nauwelijks iets losgelaten over de features. Nu weer, moeten we wachten tot ze ‘ergens deze week’ weer informatie uitbrengen. Hoezo trek je het probleem niet met wortel en al eruit en gooi je alle informatie op tafel? Als misinformatie echt zo’n probleem is, dan moeten gamejournalisten geen seconde de tijd krijgen om dit soort artikelen te schrijven!

Tags

Tags:

Bram

Bram

Bram werkt al 11 jaar als tekstschrijver bij Apparata. Hij specialiseert zich in het schrijven over gadgets, gaming, technologie en beleggen. Zijn kennis en ervaring zorgen voor diepgaande en boeiende artikelen. Bram heeft een passie voor reizen en geniet er ook van om lekker uit eten te gaan in zijn vrije tijd.

Alle artikelen door Bram
Populaire artikelen
Populaire categorieën