Pokémon GO's AR-modus is awesome en awkward - Apparata

Pokémon GO’s AR-modus is awesome en awkward

En alleen iOS 11-gebruikers krijgen toegang tot de functie…

Pokémon GO-veteranen zullen het er doorgaans over eens zijn dat de augmented reality-modus van de Pokémon-game eventjes leuk is, waarna je lekker efficiënt in de gewone modus op de monstertjes gaat jagen. iOS 11 heeft daarentegen een nieuwe feature (AR-kit) gekregen waarmee de AR-modus van Pokémon GO nog uitgebreider en beter is. Het ziet er alleen een beetje maf uit…

Toestellen die compatibel zijn met iOS 11 kunnen in de game nu kiezen voor de AR+-modus. Deze verbeterde versie van de algemeen beschikbare AR-modus geeft je wat nieuwe features en snufjes, maar je moet er ook harder voor werken. Wanneer er een Pokémon in de buurt is die je wilt vangen, moet je naar de grond kijken en het monstertje letterlijk zoeken tussen ruisend gras. Eenmaal in een ‘gevecht’ beland, begint de gekkigheid pas echt.

Pokémon zijn zich met de integratie van de nieuwste Apple-update namelijk van jou – de speler – bewust. Met een klein metertje boven het hoofd geven de wezens aan of ze bang voor je zijn of niet. Als het metertje gevuld is dan rennen ze voor je weg. De ene Pokémon is daarbij schuwer dan de andere, wat ervoor zorgt dat – wanneer je er eentje ziet – je altijd nauwlettend in de gaten moet houden of je niet te dicht in de buurt komt.

Al met al voel je je volgens Polygon dus veel meer als een Pokémon-jager, al is de wereld nog niet klaar voor dergelijke immersie van een gamer. Je loopt namelijk gebukt met een iPhone voor je neus achter niet bestaande monstertjes aan en wanneer ze schuw zijn, dan strompel je rustig wat naar achteren. Tja, het moge een leuke toevoeging zijn, helaas ziet het er hartstikke belachelijk uit.

De vorige update van Pokémon GO maakte de game ook al wat realistischer, door het weer uit je omgeving in de game te integreren. Daarnaast is ontwikkelaar Niantic bezig met een Harry Potter-game met een vergelijkbaar concept.

Tags

Tags:

Franke Koornneef

Franke Koornneef

Boyd heeft 13 jaar ervaring als schrijver. Hij is sinds 2013 werkzaam bij Apparata, waar hij artikelen schrijft over software, gadgets, gaming, technologie en auto's. Boyd blijft op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen over deze onderwerpen en deelt zijn kennis en expertise graag met de lezer. In zijn vrije tijd is hij een actieve sporter die houdt van tennissen en padel spelen.

Alle artikelen door Franke Koornneef
Populaire artikelen
Populaire categorieën