Als je nog niet genoeg hebt aan een Wiimote om je karakter te besturen, kan je altijd gaan voor full body motion capturing. Maar dat is toch ongoddelijk duur?
Motion capturing wordt al een tijdje gebruikt om bewegingen in video games zo realistisch mogelijk weer te geven. Denk hierbij aan voetballers die zichzelf hebben laten inscannen zodat hun digitale evenknie op precies dezelfde manier een balletje kan trappen.
Maar om zo thuis een game te bedienen is altijd peperduur geweest. Kinect en dergelijke systemen hebben geprobeerd om bewegingen via camera’s vast te leggen, maar het was het toch altijd nét niet.
Nu is er op Kickstarter PrioVR. Dit is een homebuilt motion capturing systeem wat met 450 dollar goed betaalbaar is. Voor dat geld krijg je een complete set sensoren, een demo-game en de DevKit zodat je zelf dit in games kan toevoegen.
De demovideo toont wat bewegingen die aardig natuurgetrouw worden overgebracht in de virtuele wereld. Wij kunnen niet wachten tot zoiets gemeengoed wordt. Nou alleen nog wat ruimte in de game-room vrijmaken.
[gv data=”MSTge5IDxF4″][/gv]