Zo gaat Fisher Price je kleuter leren programmeren - Apparata

Zo gaat Fisher Price je kleuter leren programmeren

Uw kind later een carrière als slim ICT-wonder? Overweeg dan deze rups van Fisher Price eens.

Deze slimme rups van de Amerikaanse speelgoedfabrikant is speciaal ontwikkeld voor het kleinere kroost. Niet alleen om ze te vermaken, maar ook om ze iets te leren. Zo zijn er verschillende handelingen nodig om bijvoorbeeld de rups een liedje te laten afspelen. In totaal heeft Fisher Price acht segmenten in het speelgoed verwerkt. Aan de hand van een app kunnen ouders zelf een ‘opdracht’ verzinnen die het kind vervolgens kan uitvoeren. Dit vergroot de afwisseling en de replay-waarde van de rups.

Het idee achter de Code-A-Pillar is dat kinderen gaan onthouden welke herhalende handelingen nodig zijn om het segment uit te voeren. De rups is onderdeel van de Think & Learn serie van Fisher Price. De speelgoedfabrikant gaat meer soortgelijke apparaten op de markt brengen om kinderen spelenderwijs te laten leren. De rups gaat 50 dollar kosten en ligt vanaf juni in de Amerikaanse winkels. Of de serie ook naar Europa gaat komen is nog niet bekend.

Tags

Tags:

Franke Koornneef

Franke Koornneef

Boyd heeft 13 jaar ervaring als schrijver. Hij is sinds 2013 werkzaam bij Apparata, waar hij artikelen schrijft over software, gadgets, gaming, technologie en auto's. Boyd blijft op de hoogte van de allerlaatste ontwikkelingen over deze onderwerpen en deelt zijn kennis en expertise graag met de lezer. In zijn vrije tijd is hij een actieve sporter die houdt van tennissen en padel spelen.

Alle artikelen door Franke Koornneef
Populaire artikelen
Populaire categorieën